Brukar inte göra sånt här men jag har tråkigt!




Blev beordrad av Josefine att göra denna lista!
 

01. Hur länge har du bloggat?
Vet inte när jag började från början. Men denna bloggen har funnits i en månad.

02. Hur såg din bild av bloggar/bloggare ut innan du själv började blogga?
Absolut ingen uppfattning, visste bara att mina kompisar bloggade och började själv.

03. Vilken var den första blogg du förälskade dig i?
Johanna Fåglund. ( http://stargirlphoto.blogg.se/ )

04. Hur känner du inför dina första blogginlägg, när du såhär i efterhand läser dem?
Helt okej.

05. Hur många bloggar återvänder du till regelbundet som läsare?
Mina vänners är nästan ett måste, sedan händer det väl att jag smiter in på en och annan fotoblogg också.

06. Av de bloggar du läser, hur många procent är dagboksbloggar och hur många är ämnesbloggar (t ex teknikbloggar, modebloggar, politiska bloggar)?
De flesta är dagboksbloggar men det är nästan 50/50. Läser många fotobloggar.

07. Nämn en bloggare som verkar väldigt olik dig, vars blogg du tycker om.
Kenzas.

08. Nämn en bloggare som verkar väldigt lik dig, vars blogg du tycker om..
Mina vänners helt klart! Inget kul svar men...

09. Vad tycker dina närmaste om att du bloggar?
Ingen av mina föräldrar är intresserad av datorer alls!

10. Tycker folk som känner dig att du är dig själv i din blogg?
Det hoppas jag verkligen att dom gör, det här är jag!

11. Har du hittat en fungerande gräns för hur privat du vill vara i din blogg, eller tänjs den gränsen hela tiden?
Jag bloggar om det mesta, men jag hänger inte ut folk som vissa storbloggare!

12. Nämn några saker som du aldrig bloggar om, och varför.
Jag bloggar om det jag har lust med, men politik är inte min grej och veet att dom flesta av mina läsare inte skulle vilja läsa om det heller.

13. I vilken utsträckning bloggar du för att få bekräftelse, tror du?
Det är ju alltid kul att få kommentarer och sånt, men jag vill inte bli bekräftad genom mig blogg. Jag är den jag är och står för det. Jag bloggar för att jag älskar att skriva och vill spara mina minnen inför framtiden. Thats It.

14. Tror du att man kan lära känna en person genom att läsa hennes/hans blogg?
Det beror ju på vad personen skriver på bloggen. Lämnar dom ut allt så är det ju enkelt att lära känna dom men tror nog man måste träffa personen för att bilda en uppfattning om dem.

15. Har du träffat folk IRL (in real life) efter att ha fått kontakt med dem via bloggen?
Nej inte direkt. Har träffat folk genom andra internettsidor dock.

16. Tror du att det kan vara skadligt för vissa personer att blogga?
Det kan verkligen bli ett beroende. Men så värst skadligt tror jag inte att det blir.

17. Har du någonsin blivit sårad av någonting som skrivits till/om dig i kommentarer eller i andra bloggar? Och i sådana fall: Hur har du hanterat detta?
Så länge det inte är en nära vän som snackar skit om mig så bryr jag mig inte speciellt mycket om sådana kommentarer som skrivs för att såra. Hur tråkigt liv måste man ha då?

18. Har du själv skrivit saker du ångrar i din egen eller andras bloggar?
Nej. Jag ångrar inget jag skriver på bloggen. Jag står för det jag skriver!

19. Hur ser bloggandets nackdelar ut, för dig?
Jag kan väl bli lite beroende ibland. Men det hör inte till just bloggen, utan att jag älskar att skriva om allt och ingenting.

20. Tror du att du fortfarande bloggar om två år? I sådana fall: Tror du att ditt bloggande har förändrats då?
Jo det tror jag, jag älskar att skriva som sagt och kommer att fortsätta. Men om det blir lika ofta är en annan sak.

21. Tror du att bloggarna har (eller kommer att ha) någon inverkan på vår kultur, eller är de en grupp människor som mest påverkar varandra?
Vissa bloggare så som Blondinbella och Kenza har ju blivit värsta kändisarna och har påverkat ungdomar och blivit förebilder.

22. Kan du sammanfatta kort vad ditt bloggskrivande har betytt för dig?
Det betyder väldigt mycket. Jag får ut mig det jag vill, kan ha kontakt med vänner som bor långt bort och få se vad dom gör om dagarna. Även om jag inte fysiskt kan vara där. Jag får även inspiration av andra bloggare och hoppas att någon kanske får inspiration när dom läser min.

23. Kan du sammanfatta kort vad bloggläsandet har betytt för dig?
Jag älskar att läsa så det har förbättrat mitt språk väldigt mycket.

24. Nämn 5 bloggare som du vill ska svara på enkäten.
Josefin (Porsner), Sara, Johanna Gunnarfeldt, Madeleine Erikols & Madeleine Beckman! (Inget måste dock)


Kommentarer
Postat av: Ligist ängeln med rosa halsduk

Menar du mig? :P

2010-09-19 @ 19:43:52
Postat av: Ligist ängeln med rosa halsduk

Menar du mig? :P

2010-09-19 @ 19:43:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0