Svar på Frågestunden!

Vem är den trevligaste kändisen du träffat?
Vilken svår fråga. Har träffat ganska många trevliga kändisar. Både svenska och utländska.
Lovestoned, Ola, Erik Linder, Kevin Borg, The Baseballs & Westlife är dom jag kommer att tänka på såhär på rak arm.

Vem är den otrevligaste kändisen du träffat?
Den här frågan var ännu lite svårare än den förra. Jag tror inte jag har träffat på någon kändis som har varit direkt otrevlig. I sånna fall måste jag nog säga Vanessa Hudgens när hon och Zac Efron var här i Sverige. Zac tog sig tid att fota sig med fansen och skriva autografer medans Vanessa gick förbi alla. Men jag kan förstå henne på ett vis också, det var ett ganska pressat tidsschema.

Vilken kändis tar sig mest tid med fansen?
Tycker att dom flesta kändisarna försöker att ta sig tid med sina fans. Det är oftast vakterna som avbryter och skyndar på. Men om jag ska säga någon så får det vara Erik Linder, som tar sig tid att öppna presenter, fotar sig en massa och tar sig en pratstund. Men dom flesta Svenska artiser är jättesnälla med sin fans och tar sig tiden att prata med dom. Slänger in en bild på mig och Erik Linder nedan.

 

Vem är den snyggaste kändisen du träffat?
Haha oj den snyggaste kändisen jag träffat. Kan jag skriva om den frågan lite?
Då säger jag att den snyggaste kändisen jag sett i verkliga livet är Taylor Lautner som spelar Jacob Black i Twilight Serien.

Vilken är den mest kända personen du träffat?
Jag har haft turen att få uppfylla min högsta dröm och träffat Westlife, jag har även träffat Brian McFadden (efter han hoppat av Westlife). Jag har även träffat den amerikanska rockgruppen All Time Low. 

Hur ska du spendera resten av kvällen?
Jag ska titta klart på Patrioten som går på 6:an just nu. Med Heath Ledger och Mel Gibson. Ska även svara på era otroligt roliga frågor. 

Varför började du blogga?
Jag älskar att skriva och tyckte detta var en underbar idé där jag kan skriva och lägga upp mina bilder och få feed-back på dom. Tycker det även är bra då jag kan spara mina minnen här och återuppleva dom när som helst.  

När blev du intresserad av foto?
Jag har alltid varit intresserad av foto. Fick stå ut med dåliga mobilkameror och digitalkameror ett bra tag. För 2 år sedan fick jag en systemkamera i födelsedagspresent av familjen och sedan dess har intresset bara ökat.

Hur länge har du bloggat?
Oj jag har bloggat i ett par år, bytt blogg massor av gånger och aldrig blivit nöjd. Men nu är jag här för att stanna, jag har även 2 andra bloggar. En Autografblogg och en Musikblogg som jag delar med 4 andra musiktokiga tjejer runt om i landet.

Läser/Följer du några kändisbloggar?
Det beror på vad man menar med kändisbloggar. Men jag läser Sanna Nielsen, Molly Sandén, Rikke Lies bloggar och någon gång då och då kikar jag in på Kenzas blogg. Nevnarien är en stor favorit också!

Vad tycker du mest om i Världen?
Oj vilken bra fråga. Den tåls att tänka på ett tag. Men skulle säga Fred, Kärlek, Vänskap och Sanning! 

Hur har din dag varit idag?
Jo tack den har varit ganska mysig. Har suttit vid datorn, ring runt och letat efter jobb. Har hunnit med att se Idol och nu kollar jag på Patrioten på 6:an. Så jag skulle säga att min dag har varit helt okej. Lite sång har jag hunnit med också! =)

Vem är din bästa vän och Varför?
Jag har haft väldig tur med att ha hittat en massa jättefina människor som jag har runt omkring mig. Människor som jag kan tala med om allt, som lyssnar och förstår. Jag kan inte välja just en specifikt då jag har något speciellt med alla på olika sätt.

Du får träffa vilken person du vill, död eller levande, vem skulle du då välja?
Min syster. Hon dog innan jag föddes så jag fick aldrig chansen att lära känna henne.
Jag skulle även vilja hänga med Elvis en hel dag om jag kunnat, han verkar ha varit en skön typ.

Vad har du för kamera & Objektiv?
Jag har en Canon EOS 1000D & En Canon Powershot S90.
Jag har även ett Canon EFS 18-55 mm & en Sigma 70-300 Objektiv.

Vem/Vad är din största inspirationskälla?
Inom sången har jag alltid beundrat Sanna Nielsen och inom fotograferingen så läser jag många fotobloggar och får inspiration av dom bilderna. Bla Johanna Fåglund (stargirlphoto.blogg.se)

Gillar du smurfar?
Jag älskar smurfar. Speciellt fjortizsmurfar. Haha.

Varför började du fota?
Jag vet inte riktigt hur det kommer sig att jag började fota. En dag fanns det bara där. Men eftersom jag älskar att åka omkring på spelningar/festivaler runt om i Sverige så föll det sig naturligt att ha med sin en grym kamera som kan fånga känslan man har där och då! =)

Vad är ditt favorit fotomotiv?
Jag har inget direkt favoritfotomotiv, kändisar i action på scen är ju alltid kul. Sedan är det kul att fota djur & natur också. Solnedgångar är också en favorit då blir jag alldeles romantisk av mig.



Vilken är din favoritfärg?
Svart känns som ett självklart val, men grönt/blått/rött och lila kommer på en stark andraplats!

Svartvit eller färg på bilder?
Det beror alldeles på vad det handlar om. I vissa bilder passar det bättre med svartvitt då det ger ett mer känslomässigt uttryck. Men vissa andra bilder passar bra i färg. Mycket färg eller svartvitt ska det vara! :D

Varför är det roligt att fotografera?
Att fånga den där känslan på bild, att frysa tiden och känslan man har i det ögonblicket är en magisk känsla. Därför är det kul att fotografera. Och tänk vad kul att titta tillbaka på gamla bilder när man är lite äldre!

Vilken svensk kändis skulle du vilja vara för en dag?
Jag trivs med den jag är och skulle inte vilja vara någon annan.
Men att vara prinsessan Madeleine skulle inte vara helt fel det heller!

Vilka tre egenskaper ser du hos en nära vän?
Dom ska vara sig själva, våga vara barnsliga och våga skratta åt allt och ingenting!

Snyggaste killen?
Min blivande man. Helt klart! Där fick ni något att fundera på! Vem är han och existerar han just nu?

Vad har du för framtidsplaner?
Just nu lever jag för dagen, och försöker få så många jobbkontakter som det är möjligt. Jag skulle vilja studera fotografi men har inte pengarna för det just nu. Och i framtiden vill jag bara leva och vara lycklig! 

Om du fick gifta dig med vem som helst i världen/ Sverige, Vem skulle du välja?
Min blivande man. Känns så löjligt att välja någon känd person eftersom jag inte känner dom. Men om jag måste välja en känd svensk person skulle det nog vara Alexander Skarsgård eller Joel Kinnaman, dom hejar iaf på rätt lag! :D Haha.

Vilken är din favorit film?
Fantomen på Operan älskar jag verkligen. Och eftersom jag är ett filmfreak som många säger så har jag en hel drös med filmer som jag inte kan sluta se på. Eclipse, Last Song, Whip It, Patrioten, Lejonkungen, Hercules. Disneyfilmer i generellt är grymma! :D


Tack så mycket för alla roliga frågor. Det här ska jag göra om flera gånger. Sluta för guds skull inte att ställa frågor bara för att jag inte har en frågestund, alltid kul med nya frågor. Och jag svarar på allt kom ihåg det!


Kommentarer
Postat av: Linda-Marie

Åååååh, jag vill också träffa All time low! bäst <3

2010-09-17 @ 11:04:32
URL: http://lindamariie.blogg.se/
Postat av: Madeleine

Vilka bra frågor och roliga svar ! :) Hann tyvärr inte ställa någon men ändå hehe :) Men hörrudu! Du får minsann ta Skarsgård för det är jag som är blivande fru Kinnaman ! ;D Haha

2010-09-17 @ 12:04:57
URL: http://blogg.veckorevyn.com/beckis/
Postat av: Sara

grrr rätt lag säger du :P haha

Passa dig så jag inte snor din man ^^ haha (nej då det ska jag inte göra)

2010-09-17 @ 12:17:44
Postat av: Johanna Fåglund - Foto

Svar: Hehe jaa, det borde finnas varm snö ;o

2010-09-17 @ 13:47:05
URL: http://stargirlphoto.blogg.se/
Postat av: FlizanLizan

Hellu



Äru sugen på en design så kostar bara mina designers 75 kr eller 100 :P

2010-09-17 @ 22:00:26
URL: http://flizanlizan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0